Amennyiben sikerült egy jó rajtot vennünk, a futam során már csak meg kell védenünk a megszerzett pozíciónkat, esetleg éppen mi szeretnénk a helyzetünkön javítani, ezért támadást indítunk az előttünk haladó hajóval szemben, a jobb helyezés megszerzése érdekében.
Minden egyes hajó „húz” maga után egy olyan szélárnyékos területet, ahol a szél eredeti iránya megváltozik, örvénylések alakulnak ki. Amennyiben valakit üldözünk, és a következő 3 pozíció egyikében találjuk magunkat, akkor bekerülünk ebbe a zavarásba, és a hajónk egyértelműen lassabbá válik.
- 1. helyzet: az előttünk haladó hajó által keltett légörvény ráver az 1-es számú hajó vitorlájának lee oldalára. Így nem alakul ki a megfelelő alacsony légnyomású terület a vitorla lee oldalán (repülőgép szárny hatás), így az 1-es számú hajó jelentősen lassabbá válik.
- 2. helyzet: a szél és a víz a 2-es számú hajó előtt haladó hajó mögött erősen örvénylik. Így a víz áramlása sem lesz ideális a kiel és a kormánylapát körül, valamint a vitorla beállítása sem lesz a kavargó szél épp pillanatnyi irányának megfelelő.
- 3. helyzet: a 3-as számú hajó pont az elől haladó hajó szélárnyékába kerül, és így semmilyen szelet nem kap.