Amennyiben már mindent megtettünk, de nem tudjuk tovább a vitorlára ható döntőerőt és a kormányerőt a vitorla tetejének nyitásával és a vitorla profiljának további laposításával csökkenteni, eljött az idő a vitorla első reffre való csökkentésének, és/vagy a fock kisebb méretűre való cseréjének.
A nagy oldal irányú sodródás és az erős kormányerő drasztikusan csökkenti a hajó sebességét, és ezzel együtt egy nem kívánatos lesodródáshoz vezet.
Mindezeken kívül a reffeléssel az egész rigg-et, a vitorlázatot és a futókötélzetet is kíméljük, mivel az ezekre ható erőket is csökkentjük. A csökkenő kormányerőnek köszönhetően a hajó is jelentősen kényelmesebbé és könnyebben kormányozhatóvá válik.
Egy normál (fockroller nélküli) hajón a vitorlafelület csökkentésének első lépésként a génuát cseréljük le egy fock-ra. Ez azon kívül, hogy a vitorlát magát is kíméli, a saját életünk is egyszerűbb lesz, hogy az erősödő szélben nem kell egy nagy méretű vitorlával bajlódnunk.
Egy fockroller szerelt hajó esetén első lépésben a grósz reffelése javasolt, ugyanis a genua minden esetben jobban áll betekeretlenül, mint részlegesen betekert állapotban. Amennyiben a szél tovább erősödik, és a genua reffelése elkerülhetetlenné válik, annak a betekerése a cockpitból erős szélben és hullámzásban is jelentősen egyszerűbb, mint ugyanezt a grósszal kivitelezni.