Bulli Roger Sailing Team

Beállítás, trimmelés, versenyzés - minden, ami vitorlázás.

Tippek erős szél esetére

2017. szeptember 08. 08:42 - Russel Coutts

Amennyiben már mindent megtettünk, de nem tudjuk tovább a vitorlára ható döntőerőt és a kormányerőt a vitorla tetejének nyitásával és a vitorla profiljának további laposításával csökkenteni, eljött az idő a vitorla első reffre való csökkentésének, és/vagy a fock kisebb méretűre való cseréjének.

A nagy oldal irányú sodródás és az erős kormányerő drasztikusan csökkenti a hajó sebességét, és ezzel együtt egy nem kívánatos lesodródáshoz vezet.

Mindezeken kívül a reffeléssel az egész rigg-et, a vitorlázatot és a futókötélzetet is kíméljük, mivel az ezekre ható erőket is csökkentjük. A csökkenő kormányerőnek köszönhetően a hajó is jelentősen kényelmesebbé és könnyebben kormányozhatóvá válik.

Egy normál (fockroller nélküli) hajón a vitorlafelület csökkentésének első lépésként a génuát cseréljük le egy fock-ra. Ez azon kívül, hogy a vitorlát magát is kíméli, a saját életünk is egyszerűbb lesz, hogy az erősödő szélben nem kell egy nagy méretű vitorlával bajlódnunk.

Egy fockroller szerelt hajó esetén első lépésben a grósz reffelése javasolt, ugyanis a genua minden esetben jobban áll betekeretlenül, mint részlegesen betekert állapotban. Amennyiben a szél tovább erősödik, és a genua reffelése elkerülhetetlenné válik, annak a betekerése a cockpitból erős szélben és hullámzásban is jelentősen egyszerűbb, mint ugyanezt a grósszal kivitelezni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bulliroger.blog.hu/api/trackback/id/tr5612811182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása