A fock az első élet követően a lehető legteljesebb, legharmonikusabb formát vegye fel. Ezért lazíthatunk kicsit a fall kötélen is, a forstag meg fogja tartani az első élünk vonalát, azonban a fall lazítása segít a vitorla kihasasításában. Egészen addig lazítsuk a fall kötelet, amíg az első élen meg nagyon enyhén, de jól láthatóan meg nem jelennek a stagreiterek között az enyhe ívek, amelyek a laza első élet jelzik.
A fockschot is legyen relatív lazán hagyva. Valamint a behúzási pontot toljuk el (pl. A sínen a kocsi helyének a változtatásával) hátrafelé. Amennyiben a hátsó él ennek következtében elkezd lobogni, húzzunk a hátsó él feszítőjén, ezzel is növelve a fock hátsó részének az öblösségét.
A grósz esetében is lényegében érvényesek ugyanazok az alapelvek, mint a fock esetében: engedjünk vissza a fall kötélen, ezzel lazítsuk meg az első élt. Emellett a grószon fellépő lefelé húzó erőket csökkentsük a lehető legkisebbre:
- Az albát szinte teljesen engedjük el, csak a biztonsági tartása legyen meg
- A cunningham-et teljesen oldjuk el
- A travellert toljuk ki annyira luv-ba amennyire csak lehet, ezzel csökkentsük a grószschott általi lefelé húzó erőt.