Bulli Roger Sailing Team

Beállítás, trimmelés, versenyzés - minden, ami vitorlázás.

A vitorlák trimmelése gyenge szélben

2017. szeptember 03. 19:56 - Russel Coutts

A fock az első élet követően a lehető legteljesebb, legharmonikusabb formát vegye fel. Ezért lazíthatunk kicsit a fall kötélen is, a forstag meg fogja tartani az első élünk vonalát, azonban a fall lazítása segít a vitorla kihasasításában. Egészen addig lazítsuk a fall kötelet, amíg az első élen meg nagyon enyhén, de jól láthatóan meg nem jelennek a stagreiterek között az enyhe ívek, amelyek a laza első élet jelzik.

A fockschot is legyen relatív lazán hagyva. Valamint a behúzási pontot toljuk el (pl. A sínen a kocsi helyének a változtatásával) hátrafelé. Amennyiben a hátsó él ennek következtében elkezd lobogni, húzzunk a hátsó él feszítőjén, ezzel is növelve a fock hátsó részének az öblösségét.

 

A grósz esetében is lényegében érvényesek ugyanazok az alapelvek, mint a fock esetében: engedjünk vissza a fall kötélen, ezzel lazítsuk meg az első élt. Emellett a grószon fellépő lefelé húzó erőket csökkentsük a lehető legkisebbre:

  • Az albát szinte teljesen engedjük el, csak a biztonsági tartása legyen meg
  • A cunningham-et teljesen oldjuk el
  • A travellert toljuk ki annyira luv-ba amennyire csak lehet, ezzel csökkentsük a grószschott általi lefelé húzó erőt.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bulliroger.blog.hu/api/trackback/id/tr212801380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása