Bulli Roger Sailing Team

Beállítás, trimmelés, versenyzés - minden, ami vitorlázás.

Előszó

2017. augusztus 16. 21:06 - Russel Coutts

Nem vagyok profi. Nem is voltam, és valószínűleg már soha nem is leszek. 1991 óta van jogosítványom sportcélú kishajóra, de igazából valamikor 1980 körül kezdődött a hajózás az életemben. Elég sokat hajóztam motoros hajókkal, de az utóbbi 10-12 évben már csak és kizárólag vitorlás hajókkal kerülök kapcsolatba. Elég sokszor megjártam a tengert mind motorossal, mind vitorlással, a Földközit legfőképp, de volt már szerencsém az Északi és a Keleti-tengerhez is. Tavak közül is láttam már párat, de azért a Balaton örök szerelem marad. (Habár egyre jobb barátságot kötök az Allersee-vel is az utóbbi években.)

A versenyzésbe még a Balatonon, MJ-nek és az MTDSC többi kedves és barátságos tagjának köszönhetően, akik miután bekerültem a klubba, felkaroltak, és nagyon gyorsan tagjává fogadtak több hajóosztály versenycsapatának is. Sok versenyt mentünk együtt, sokat tanultam tőlük, de az esetek nagy részében a „De ezt miért így csináljuk?” típusú kérdéseimre nem született a mérnöki énemnek nyugodt szívvel elfogadható válasz. Ekkor kezdtem el az elérhető magyar szakirodalmakat olvasgatni. Azonban nagyon hamar rá kellett jönnöm, hogy az elérhető írások szerzői vagy nem tudnak, vagy nem akarnak konkrét használati útmutatókat adni, ami egyértelműen leírja, hogy mit és hogyan kell beállítani, tenni – és legfőképp, hogy miért.

2013-ban úgy hozta az élet, hogy életvitelszerűen is elhagytuk Magyarországot, és Németország lett a jelenlegi otthonunk. Itt lettem tagja a Wolfsburger Yacht Club Allertal e.V.-nek (WYCA), amely klub röviddel utána le is igazolt engem a német Conger osztályba, mint amatőr jolle versenyzőt, valamint Nóra lányomat, mint Optimist versenyzőt. Ekkor újra kishajóba ülve újra felmerültek bennem a kérdések, hogy „De ezt miért így?”. De mivel szerencsémre a klub ifjúsági csapatedzője lett a Conger osztályban a csapattársam, nagyon gyorsan a kezembe nyomta a szükséges szakirodalmakat – német nyelven.

Nem volt egyszerű átrágni magam rajtuk, de sikerült. Közben az ebben olvasottakat sikerült életben is kipróbálni, és különböző versenyeken is kisebb-nagyobb eredményekkel kipróbálni. Nagyon sokat tanultam, és közben rendszeressé vált az ún. „AHHAA!!!” effektus. És szépen elkezdett a kép összeállni, hogy mit hogyan, és legfőképp, hogy miért is úgy csinálunk, ahogy.

Ezeket az tapasztalatokat idén nyár elején összegezve született meg bennem az a felismerés, hogy a régi csapattársaim, klubtársaim között többen is küzdenek ezzel a problémával, nem igazán találnak használható, hétköznapi embernek is értelmezhető útmutatót, hogy mit és hogyan is kellene beállítani, csinálni. Ebből a felismerésből született ennek a blognak az alapja, ami az utóbbi 30 év hajós, 10 éves versenyzői tapasztalataim és az átrágott szakirodalmak mentén megszerzett ismereteimet összegzi, és rendezi egységbe.

Ez a blog nem a kezdőknek szól. Ez a blog egy összefoglaló. Nem kívánom a hajózás, a vitorlázás alapfogalmait tisztázni, elmagyarázni. A cél azok a már gyakorlott hajósok, akik szeretnék jobban csinálni, amit csinálnak, akik szeretnének tudatosabbak lenni, szeretnének jobb eredményeket elérni. Többször is elő fog fordulni a blog írása során, hogy ha egyes szakkönyvekben egy rendkívül jó és használható összefoglalást találok, ezekből kölcsön veszek képeket, vagy részleteket egyszerűen lefordítok, kiegészítettem rövid és egyértelműsítő magyarázatokkal, és így helyezem el ebben a blogban. És igen. Nem követem az idézetekre használandó irodalmi és tudományos szabályokat. De nem is ez a célom.

Előre elnézést kérek a blogban lévő helyesírási hibákért, elgépelésekért. Szintén elnézést kérek, amennyiben a blog írása során keverem a német és a magyar megnevezéseket, szakszavakat. Remélem azért, hogy a lényeg így is érthető marad.

 

Én, mint ennek a blognak a szerzője, fenntartom a blogban közölt cikkek és azok bármely részletéhez fűződő szerzői jogot.

Én, mint ennek a blognak a szerzője, semmiképp nem járulok hozzá eme blog, vagy bármely bejegyzésének, részletének

  • kereskedelmi célú felhasználásához,

  • engedély nélküli oktatási felhasználásához,

  • engedély nélküli bármely tanfolyami vagy egyéb oktatási felhasználásához,

  • engedély nélküli sokszorosításához,

  • bármely anyagi, vagy egyéb ellenszolgáltatás fejében történő bemutatásához, használatához, továbbadásához.

  • Üzleti, vagy bármely értékesítéséhez.

Én, mint ennek a blognak a szerzője, hozzájárulok

  • Vitorlázók általi saját használatához,

  • Sporttársi alapú személyes, papír vagy elektronikus alapú továbbadásához,

  • Az itt lévő ismeretek felhasználásához.

 

Fontos! Az ebben a blogban lévő beállítások, tippek, információk felhasználása mindenkinek csak a saját felelősségére történhet! Én, mint ennek a blognak a szerzője minden anyagi és egyéb felelősséget kizárok, amik az ebben a blogban lévő beállítások, tippek, információk használatából, vagy azok következtében keletkeznek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bulliroger.blog.hu/api/trackback/id/tr5812756312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása