Bulli Roger Sailing Team

Beállítás, trimmelés, versenyzés - minden, ami vitorlázás.

Tippek közepes szél esetére

2017. szeptember 06. 20:04 - Russel Coutts

Ekkor már a hajó folyamatosan, jó sebességgel halad a vízen, a víz kiel és a kormány körüli áramlása már stabil. Ekkor a kormányra és a kielre ható ható hidrodinamikai erők miatt a hajó oldal irányú sodródása már jelentősen kisebb, és az elérhet élesség már ténylegesen csak a fock és a grósz helyes trimmelésén múlik. A szélnek a vitorla profilja körüli áramlása már nem reagál annyira érzékenyen a változásokra, mint gyenge szélben, így már képesek vagyunk azt teljesen behúzni, és ezzel folyamatos sebességgel élesebben vitorlázni. Ez annyit jelent, hogy:

  • A fall köteleket feszítsük meg mind a fock, mind a grósz esetében, ezzel tegyük a vitorlaprofilt laposabbá.
  • Albát húzzuk meg
  • Cunningham-et húzzuk meg
  • Alsó élet húzzuk meg
  • A schot-okat húzzuk beljebb.
  • A grószon jelentősen nagyobb erők lépnek fel. A travellert engedjük beljebb középre, de még egyértelműen maradjon a luv oldalon (félút).
  • A grószschot-ot húzzuk be, ezzel csökkentsük a vitorla lobogását.

Amennyiben a hajó oldal irányú sodródása túl nagy, valamint a fellépő kormányerő túl sok, akkor a travellert toljuk ki teljesen lee-be, és engedjük rá az albára. Ezzel kinyitjuk a vitorla tetejét, amivel a hajóra ható döntőerőt veszünk le a grószról.

Amennyiben ez továbbra sem jelent elegendő javulást, elérkezett a reffelés ideje.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bulliroger.blog.hu/api/trackback/id/tr8812808374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása