Ekkor már a hajó folyamatosan, jó sebességgel halad a vízen, a víz kiel és a kormány körüli áramlása már stabil. Ekkor a kormányra és a kielre ható ható hidrodinamikai erők miatt a hajó oldal irányú sodródása már jelentősen kisebb, és az elérhet élesség már ténylegesen csak a fock és a grósz helyes trimmelésén múlik. A szélnek a vitorla profilja körüli áramlása már nem reagál annyira érzékenyen a változásokra, mint gyenge szélben, így már képesek vagyunk azt teljesen behúzni, és ezzel folyamatos sebességgel élesebben vitorlázni. Ez annyit jelent, hogy:
- A fall köteleket feszítsük meg mind a fock, mind a grósz esetében, ezzel tegyük a vitorlaprofilt laposabbá.
- Albát húzzuk meg
- Cunningham-et húzzuk meg
- Alsó élet húzzuk meg
- A schot-okat húzzuk beljebb.
- A grószon jelentősen nagyobb erők lépnek fel. A travellert engedjük beljebb középre, de még egyértelműen maradjon a luv oldalon (félút).
- A grószschot-ot húzzuk be, ezzel csökkentsük a vitorla lobogását.
Amennyiben a hajó oldal irányú sodródása túl nagy, valamint a fellépő kormányerő túl sok, akkor a travellert toljuk ki teljesen lee-be, és engedjük rá az albára. Ezzel kinyitjuk a vitorla tetejét, amivel a hajóra ható döntőerőt veszünk le a grószról.
Amennyiben ez továbbra sem jelent elegendő javulást, elérkezett a reffelés ideje.